Div roligheter på internet.

Internet kan användas till så mycket. i mitt fall så äre väl typ, musik + facebook + film + "konstiga" filmer + facebook + myspace + NT + diverse surf. Ibland även msn. Just i detta nu satt jag och snackade med min minsta syster på msn (åldermässigt minst, mognadsmässigt kan nog diskuteras...) Hon bor iaf i Oslo nu (ni vet dit alla som inte pallar gå gymnasiet flyttar) Fast syrran gick ut med högre betyg än både mig och min andra syster tillsammans så hon är väl undantaget som bekräftar regeln, hur som helst så snackade vi om nått när emma som hon heter sa:

"haha...här i norge kan man heta ragnar som tjej" och det gjorde att jag började apflabba här hemma i mitt kök/datarum. Jaa ibland är man sannerligen lättroad. Men allvarligt!? En brud som heter ragnar!? WTF!!! det lär ju aldrig gå o ha sex med henne liksom "åååh ååååh Ragnar!!!" hur fan låter det?! :S Och smeknamn på Ragnar blir ju "ragge" vafaan?! :S

Det är suspekt det där med androgyna namn, jag är glad att jag själv har ett maskulint namn. Men stackars tjej som får ett pojknamn, visserligen kanske jag är sexistisk nu men det kan ju slå fel med ett namn som inte passar ens kön. Tror inte många tjejer vill heta "börje" och jag själv skulle nog inte va överdrivet glad ifall mina föräldrar hade döpt mig till "brunhilde".  Iofs äre ju mer till en identitet än ett namn, jag gick ju t ex i samma klass som en sjukt snygg tjej som hade ett lite "androgynt" namn... Hoppas inte hon läser det här för det vore ju lite pinsamt eftersom jag egentligen är väldigt pryd av mig...

Näe nu känns det mest som jag maler en massa men det va ju lite roligt det här med namn.
Förresten, idag skulle jag ladda hem (på itunes) black milks skiva och när jag sökte på det kom det upp en massa negerporr, det va pinsamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0