Ett samtal mellan JHVH och Sammael Egyptiernas skyddsängel.

(fritt översatt från engelska av mig)
Kort efter att JHVH hört israeliternas klagorop så kom Sammael egyptiernas skyddsängel (som dock har lydnad under JHVH) till JHVH och sade "Jag ska straffa israeliterna med all min kraft ty di haver dyrkat avgudar i sin fångenskap hos egyptierna" varpå JHVH i sin allra största vishet svarade "Men hava di dyrka på eget bevåg eller hava deras herrar tvingat dem?" Denna fråga fick Sammael att bli väldigt fundersam och efter ett par dagar kom han tillbaka med svaret; "Israeliterna hava icke dyrkat avgudar på eget bevåg, det är deras herrar som tvingar dem" JHVH's svar på detta blev då; "Är det då i sin största lämplighet att straffa Israels barn" varpå Sammael kvickt replikerade: "Nej det är de lögnaktiga Egyptierna som ska straffas!!!"

Och vad hände sen då? Jo de tio hemsökelserna kom och Israels barn blev befriade från Slaveriets bojjor och Sammael var inte lika pigg på att vara Egyptiernas skyddsängel längre.

Vad vill jag ha sagt med detta då? Jo igår klubbades FRA lagen igenom som i praktiken innebär att vem som helst som jobbar inom regering och riksdag (jaja dom säger annat men så är det i verkligheten) kommer att lyssna av och lagra ALLT som du gör och tänker på internet. In fact så sitter det säkert en patetisk lönnfet flintis förtiåring på FRA och lagrar det jag skriver nu. Och i detta nu tänker jag att JHVH och Sammael bråkar om vem som ska straffas, är vi svenskar som står emot lagen Israeliterna som blev tvingade till avgudadyrkan? Och är det då alliansen som är Egyptierna? Det fanns ju en del Israeliter inom Alliansen med men dom lyckades farao (herr reinfeldt) hjärntvätta så att de trodde att de var Egyptier... Och det var inte den svåraste uppgift för herr reinfeldt att göra, Fredrick Federley var ingen Moses direkt, Annie var ingen Tzipporah... och birgitta ohlsson var fan ingen Aaron.

Dessa små människor förtjänar inte att leva ty de har förverkat friheten i vårt avlånga land och om vi ska gå bort ifrån bibliska figurer som många anser vara fantasifoster så kan vi tala om verkliga personer som Immanuel Kant och John Stuart Mill. Dessa båda herrar skulle nog vara oense om det mesta men det här kunde dom enas om att nu har the shit hit the fan.

Men eftersom båda dessa herrar är döda så väntar jag med spänning på vad JHVH och Sammael kokar ihop för straff åt dessa fega krakar och deras herrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0