It's time I joined the ranks!

Både Morgan Spurlock och Doug Benson har gjort det. Ett 30 dagars projekt. Morgan Spurlock svullade donken tills han blev plufsig och seg och Doug Benson rökte weed i 30 dagar och det hände väl inte så jättemycket med honom, han var ju en weedare redan innan.

Själv tänkte jag att mitt 30 dagars projekt skulle dras åt det lite mer hälsosammare hållet. Jag ska nämligen avstå ifrån några saker som jag tycker gör livet värt att leva nämligen:

Skräpmat i alla dess former
Godis
Alkohol
Chips, jordnötter och liknande
.

Så nu har jag laddat upp med hälsokost hemma och meningen med detta projekt är att dokumentera olika faktorer som förändras under tiden. Kan tillägga att den 1:a maj vägde jag in mig och då låg jag stadigt på 70kg. Det ska bli intressant att se hur vikten ändras. Träningen kommer att hållas som vanligt och jag kommer inte käka några kosttillskott förutom Omega 3 kapslar och Only One vitaminer.

Så idag har det alltså gått 3 dagar sen jag började mitt projekt och än så länge känner jag ingen större abstinens men jag kommer återkomma om c:a 1.5 vecka så får vi se om galenskapen kommit smygande.

Stay tuned!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0