Lärare anställdes inte pga omoralisk blogg.

Läste i aftontramset eller nån annan sladdrisk blygdläppsblaska att en lärare i nån håla inte fått jobb pga att hans blogg "stred mot skolans värdegrund" och det lämnar ju mig själv som omoraliskt bloggande lärarstudent något orolig.
Tänk om min blogg blir satt under lupp när jag söker jobb? Hur ska det gå!?
 
Kanske såhär:

Jag: och jag skulle passa för det här jobbet pga att jag har utbildning och jag tänker aldrig fjessa med varken kollegor eller elever.
Intervjuare: Men jag har läst på din blogg att du gillar att röka knark, vad säger du om det?
Jag: Eh njae jag skrev aldrig nått sånt.
Intervjuare: Men det står här att du gillar MFM som är någon drog och att åka snowboard.
Jag: Alltså MFM är en snowboardåkare, inte en drog.
Intervjuare: Vi vill inte ha någon som skriver en omoralisk blogg på vår skola.
Jag: Hur är min blogg omoralisk, moral och etik är subjektiva läror och jag kan räkna upp många etiska teorier som faktiskt stödjer min blogg.
Intervjuare: näe asså den här intervjun är slut, vi ska kvotera in håriga feminister istället.

Eller såhär:

Intervjuare: Det står att du gillar att knarka på din blogg snoogens.blogg.se!
Jag: It wasn't me *shaggy röst*
Intervjuare: Fair enough du får jobbet.

Så alltså borde jag förneka starkt att det är jag som står bakom den här bloggen, iofs är den ju anonym och IT enheterna på svenska skolor brukar va rätt korkade, dom flesta känner ju inte till vad bittorrent är för nått hehe...
Sålänge jag inte avslöjar min sanna identitet så går det nog bra, får fortsätta den här bloggen i sant keyzer söze manér.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0