Snowboardabstinens

Klockan är nu 01:49 och jag har efter en dag med isjaktsegling med farsan återfått min snowboardabstinens. Har kollat på typ tre filmer idag; Float, Familia och Ready. 3 klockrena filmer. Float är en film där bara brudar åker i och dom åker jorden runt på bräda typ, musiken är mestadels pop och synth och dom har med två svenska artister. Mysbyxpoparen Kristian Anttilla och bögarna i Le sport. De sistnämnda står även för bästa låten i hela filmen. Kommer ihåg första gången jag hörde Le Sport och sa va äre här för fags? Ja men dom är bögar faktiskt förklarade nån synthtjej på den festen jag va på. Tji fick jag hehe. Åkningen i Float är jävligt clean med. Damer är som vi vet mjukare i kroppen än herrar och det märks på åkningen. Mycket trevligt.

Den andra filmen familia äre Technine teamet som står bakom. Och man kan väl sammanfatta technine med 7 ord; MURDA WAS THE CASE THAT THEY GAVE ME! (som för övrigt är den första låten i filmen) För åkningen i den här rullen dödar verkligen. Dom kör på grejer man aldrig skulle kunna tänka sig. Helt sinnessjukt asså! Stil, kombinerat med teknik, smuts och en jävligt stort portion själ. Det här är så långt ifrån tävlingssnowboard man kan komma känns det som.  Musiken i filmen är mestadels hiphop, både gammal klassisk och ny dirty south. En riktigt clean film.

Ready som är den tredje filmen jag sett känns som en hollywoodproduktion. Det är en bra film med mycket friåkning och bildkomponeringen och soundtracket är genomtänkt. Men den sticker inte ut så mycket vilket jag tycker är lite trist. När jag tänker på t ex float eller familia så minns jag scener direkt... men i ready äre bara dimma. Kort sagt bra snowboardåkning men lite för städat för att fastna...

Förhoppningsvis kommer jag väl själv även att stå på brädan inom en snar framtid. Hoppas på att få lite pengar när jag fyller år så jag kan dra iväg. Redan inplanerade resor är Bydalsfjällen vecka 12 och Val Thorens vecka 16. Jag har iofs praktik då men det får väl lösa sig på något sätt. Sen tänker jag även försöka dra ett par repor i romme alpin, tolvmannabacken och min hemmabacke som är yxbacken.

Vintern är ju äntligen här i mörka östergötland och det kan jag inte annat än att säga att det är dögrannt döh!!!
Vintriga hälsningar från Pelle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0